כרטיס ביקור מעוצב מהווה הצצה אל תחום עיסוקו של אדם, והצבעים יש לומר- הם רק עניין של טעם אישי וגרפיקה. אומנם כאשר ניתקל בכרטיס ביקור עמוס בצבעים ומשדר עליזות, ייתכן כי מי שייתן לנו אותו היא מפעילת ימי הולדת עליזה ומלאת צבע, לעומת זאת כרטיס ביקור בצבעים אחידים ומכובדים יותר סביר להניח שמדובר בעורך דין לדיני בנקאות. אך אין זה אומר שמי שעיסוקו אינו יצירת שמחה, לא יכול להשתמש בצבעים בכרטיס הביקור שלו. השאלה תהיה באיזה צבעים, כמה? באיזה שילובים ואיזה רושם זה יעשה על מי שמקבל את כרטיס הביקור הזה, משום שמעבר לכך שכרטיס הביקור מעביר מידע אישי ליצירת קשר, הוא גם נועד לעשיית רושם. זו הסיבה שיש חשיבה מאחורי כל תכנון גרפי של כרטיס ביקור והוא לא נעשה כלאחר יד. עיצוב כרטיסי ביקור לעסק נעשה מתוך קונספט של חשיבה לעומק ולימוד בעליו.
מקצועות צבעוניים- כרטיסי ביקור מיוחדים
ריבוי צבעים בכרטיס ביקור מעיד על מסר שבעל הכרטיס רוצה להעביר כמו: אני אדם צבעוני, מקורי. אני יצירתי, כלומר לצבעים יש משמעות חשובה בהקשר עיסוקו של בעל הכרטיס. כרטיסי ביקור מיוחדים כאלה מתאימים לאנשים שיוצרים צבעים, עוסקים עם צבעים, מוכרים צבעים בכל מיני צורות כמו רפדים, אומנות, אדריכלים, בעלי חנויות פרחים, שטיחים ועוד. הצבע הוא חלק אפשר לומר ממה שהם מתפרנסים ממנו.
גם חברת מטבחים או ריהוט יכולה להשתמש בכרטיס ביקור צבעוני, משום שספה אדומה לדוגמה על הכרטיס נראית הרבה יותר מושכת ובולטת מאשר ספה אפורה.
כלומר- לצבע בכרטיס ביקור יש תפקיד והוא לא נעשה באקראי. יחד עם זאת מעצב גרפי מקצועי ידע לחבר בין הצבע לבין האלמנט הגרפי כדי שהכרטיס לא ייראה כמו ציור של ילד בגן (למרות שאלה הציורים הכי יפים….).
מחירי הכרטיסי ביקור משתנים בין מעצב גרפי לבין בית דפוס ותלוי מי מעצב לכם אותם.
כרטיסי ביקור מינימליסטיים
מינימליסטים מעבירים כמה מסרים ידועים בכרטיסי הביקור שלהם. המשפט “כל המוסיף גורע” מאוד מתאים למי שדוגל במינימליזם וזה יכול לבוא לידי ביטוי לא רק בכרטיס הביקור שהוא יזמין לעצמו, אלא גם בעיצוב הבית שלו, המשרד, העסק שלו. הוא יהיה מינימליסט בכל מה שקשור לעיצוב בכל מצב. זהו אדם שערבוב של אלמנטים וצבעים נראה רע בעיניו ואילו כרטיס ביקור רק עם שם בזהב או כסף למשל נראה לו יוקרתי והולם, בלי יותר מדי צבעוניות, בלי אלמנטים בכלל. שיא האסתטיקה. אם תיכנסו לבית שלו לא תתפלאו לגלות שגם הבית שלו נראה כמו בית מרקחת מינימליסטי. זהו אדם שמנסה לדייק ברושם שהוא עושה ויודע בדיוק כמה הוא שווה. הוא לא מנסה דרך כרטיס ביקור צבעוני לעשות רושם על מישהו בעיקר אם אין שום קשר לצבע ולמקצוע שלו בחיים. בינינו לא נצפה לקבל מעורך דין כרטיס ביקור בצבעים של סמיילי, או יותר משלושה צבעים שגם הם מרכיבים את הלוגו נכון?