שיווק בלינקאדין- כי פה מדברים עסקים
לינקאדין הינה הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם. עיקר הפיתוח האסטרטגי של רשת חברתית זו, התמקד בעולם הקריירה הנטוורקינג והגיוס, וכל פרופיל היה למעשה מעין כרטיס ביקור לאדם שעומד מאחוריו, אבל בעשר השנים האחרונות, הרשת רק התפתחה וישנם למעלה מ-300 מיליון חברים בכל העולם. מדובר על רשת שהפכה לרשת עסקית ולכן שיווק בלינקאדין פשוט עובד.
הפלטפורמה הגדולה העסקית הידועה בעולם
למעשה לינקאדין הינה הפלטפורמה העסקית הגדולה בעולם. בישראל יש למעלה ממיליון וחצי משתמשים ביום. מדובר על רשת עם הזדמנויות עסקיות והמטרה של הרשת היה להתבסס כפלטפורמה המובילה בעולם לקהל העסקי. ישנה חשיבות גדולה של שיווק בלינקאדין, היות וכל מה שקשור אל שיווק ואסטרטגיה נמצא ברשת זו. השיווק והפרסום ברשת לינקאדין, עובד ע”י ממשק ניהול עצמי אשר נקרא: LinkedIn Campaign Manager. ממשק זה, מאפשר יצירת קמפיין עם יצירת מודעה ראשונה. בעצם, המודעה הראשונה, הינה הבחירה בין מודעה רגילה לבין סטאטוס שהוא ממומן מתוך הדף העסקי.
מי שטעם את עולם העסקים ובהקשר שלו לעולם הדיגיטל, כבר יכול להבין את המשמעות של נטוורקינג. כאשר מגיעים לשימוש עם לינקאדין לרובנו את הזמן הנחות להשקיע מספר דקות על מנת להשתמש בכלי עסקי ושיווקי זה. על פי הנתונים, בלינקאדין ישנם כ-6% שהם בדרגת סמנכ”ל ולמעלה מ-14% בדרג ניהול בכיר וכ-32% בים בדרגי ניהול ביניים. מראש, ניתן יהי לראות פרופיל של אדם שאליו אנו פונים ולמי הוא מחובר בקשרים שלו באמצעות הרשת. אפשר לתכנן מראש באמצעות אסטרטגיית שיווק בלינקאדין, כיצד ניתן יהיה להגיע לקהל יעד רלוונטי. בנוסף, ברשת הזו בדומה לפלטפורמות אחרות ניתן לבצע גם קידום אורגני וגם קידום ממומון בדומה לפייסבוק ועוד.
הדגשת הנקודות החזקות של העסק בדף הלינקאדין
ההתחלה החשובה ביותר בבניית פרופיל עסקי בלינקאדין הוא הפרופיל של העסק, אשר יהיה יעיל וכן, בניית מהימנות בקרב רשת הקשרים שלנו. ניתן להדגיש את הנקודות החזקות וכל מיני אופציות שניתן למנף באמצעות שיווק בלינקאדין את העסק. יש למצוא ולהעלות תמונות פרופיל מתאימה של בית העסק או המוצר. יש להשתמש עם מילות מפתח בקישורים ובתכני הפרופיל. מילות המפתח, יסייעו בהופעה בחיפושים שונים אשר מתבצעים בלינקאדין. ניתן להוסיף עוד שלושה קישורים. יש לציין, כי אם תידרשו להיות ADMIN של הדף העסקי והכוונה למנהלי הדף העסקי בלינקאדין יש לזכור, כי על מנת להיות ADMIN יש להיות בעלי מייל ועם דומיין של החברה.
העברת מסרים שיווקיים בלינקאדין באמצעות אפליקציות רלוונטיות
מומלץ כי תוסיפו אפליקציות רלוונטיות עם חברי הרשת ולהעביר מסרים שיווקיים. למשל תוכלו להוסיף אפליקציה שמאפשרת שילוב של מצגת העסק כחלק מסוג של פרזנטציה. ישנם חלקים חשובים ביותר בפרופיל העסקי שלנו בלינקאדין למשל “שורת סטאטוס ופעולה”. והכוונה היא אל Share and update. שורת הסטאטוס למעשה, היא זו אשר מקשרת עם החברים שלנו. ניתן לפרסם קישורים לפוסטים או לפוסטים מעניינים של חברים אחרים ברשת הלינקאדין. למעשה היתרון הרב של שיווק בלינקאדין הוא היכולת הרב להגיע לקהל יעד ממוקד ע”י פילוח של סוג התעשייה או מוצרים מסוימים ועוד.